FAQs

Verzending

Welke verzendmethodes zijn er beschikbaar?

Er zijn 3 methodes van verzending. Levering binnen BENELUX, Levering met installatie of Ophalen in ons magazijn. 

Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

Wij hanteren standaard een leveringstermijn van 1 a 2 weken. Dit is sterk afhankelijk van welk product, de agenda voor productie, de agenda voor levering,… U als klant krijgt steeds binnen de 24u na bestelling een exacte leverdatum doorgestuurd door ons. Alsook zal er contact opgenomen worden voor de levering zelf.

Wat omvat de standaard levering?

De chauffeur levert de bestelde goederen tot aan de voordeur/garage. De weg hiernaartoe moet verharde ondergrond zijn. De afstand tussen de voordeur en de bestelwagen mag niet langer zijn dan 50m. Om verzekeringsredenen kan onze chauffeur de goederen niet binnen brengen.

Wat bedraagd de verzending?

Standaard levering:

  • Belgie: €49,-
  • Nederland: €49,-
  • Luxemburg: €49,-

Levering met installatie:

  • Belgie: €99,-
  • Nederland: €119,-
  • Luxemburg: €119,-

Ophaling in ons magazijn te Dendermonde of Zele: €0,-

Naar waar verzenden jullie?

Wij versturen binnen de BENELUX. 

Afleveren op een bedrijf?

Gelieven in het opmerkingenveld bij het afrekenen de openingsuren van dit bedrijf te vermelden. Op die maneier kan onze planning de levering binnen deze uren voorzien.

Wat omvat de levering met installatie?

Onze plaatser komt de goederen op de afgesproken datum leveren. Deze zal 30min op voorhand bellen om te laten weten dat hij onderweg is. Bij aankomst zullen de goederen met de klant gecontrolleerd worden op schade en na akkoord begint de plaatser met installeren. Wat moet u voorzien? De ruimte waar de goederen geplaatst moeten worden moet vrij toegankelijk zijn, moet voorzien zijn van een stopcontact en verlichting. Na afloop van de installatie gaat de plaatser met u het eindresultaat bekijken en laten aftekenen voor ontvangs.

Hoe word mijn bestelling geleverd?

Om de bestelling beter handbaar te maken voor de chauffeur en toegankelijk te houden voor smalle ruimtes wordt deze in delen gedaan. Bij de doe het zelf pakketten zijn de gezaagde planken verpakt in bundels die niet te zwaar zijn en in chronologische volgorde. Bij de bestelling van volledige meubels zullen deze op strategische punten gedemonteerd zijn. Bv.: Een bed bestaat uit 3 delen: Kopstuk, voeteinde & zijkanten. Dit is dan met behulp van het meegeleverde installatiemateriaal makkelijk te monteren.

Levertijden

Losse planken

De levering van losse steigerplanken is ongeveer 1 week.

Doe het zelf pakketten

De doe het zelf pakketten hebben een levertijd van ongeveer 2 a 3 weken.

Maatwerk

Voor maatwerk wordt er steeds in samenspraak met de klant een lever/productei termijn afgesproken. Deze kan maximaal 7 weken bedragen.

Diverse producten

Voor producten zoals randartikelen, beits, installatiemateriaal reken wij een leveringstermijn van 1 week. Mocht dit langer zijn zal u hiervan via mail of telefonisch van op de hoogte gebracht worden.

Betaling

Welke betaalmethodes zijn er mogelijk?

Wij bieden een ruime waaier aan betaalmethodes aan. Deze zijn: 

  • Bancontact
  • iDeal
  • Mastercard
  • Visa
  • Cadeukaart
  • Sofort

Op uw rekeningafschrift zullen deze transacties weergeven als Stichting Mollie Payments.

Kan ik ook achteraf betalen?

Dat is mogelijk, kies hiervoor de optie achteraf betalen via Klarna bij het afrekenen.

Wat bij wanbetaling?

In uitzonderlijke gevallen wordt er betaling op factuur toegestaan. Bij niet betaling van deze factuur voor de vervaldag sturen wij 1 aanmaning. Vanaf de 2de aanmaning zullen er extra kosten in rekening gebracht worden van 15% met een minimum van €20. Na de 3de aanmaning zullen er interesten van €2 per dag in rekening gebracht worden. U wordt hiervan op de hoogte gesteld via mail of post.

Garantie, Reparatie & Retours

Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelling?

Op de meubelen hebt u een garantie van 2 jaar indien doe-het-zelf. De garantie omvat fouten in product of verborgen schade. Bij plaatsing door ons heeft u een garantie van 5 jaar. Deze grantie omvat ook eventuele installatiefouten, stabiliteit, … Garantiegevallen moeten steeds aangevraagd worden via: garantie@steigerhoutonline.be. Garantie is niet van toepassing op het werken van hout daar dit een natuurproduct is.

Een klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:

  • onredelijk gebruik
  • gebruik voor commerciele doeleinden
  • gevolg door onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik
  • onjuiste opslag of onderhoud door koper of door derden
  • door professioneel gebruik
  • het werken van hout (meer informatie hierover bij punt 4.)
  • krom trekken van hout
  • hars plekken
Wat gebeurd er met een klacht onder garantie?

Door dat wij onze producten volledig in eigen beheer fabriceren kunnen wij ook in 90% van de gevallen ene reparatie uitvoeren. Afhankelijk van de omvang van de klacht kan dit ter plaatse gebeuren of doen we dit in ons magazijn. Bij het laatste zal onze chauffeur het product komen ophalen en krijgt u deze binnen een termijn van 14 dagen terug geleverd.

Kan ik bestelde goederen retourneren?

Standaard is retourneren niet mogelijk. Dit omdat onze goederen speciaal voor u als klant gemaakt worden. Echter kunnen wij hier uitzonderingen op toestaan als het om producten gaat die standaard in het assortiment zitten. In het laatste geval moet dit binnen 14 dagen na levering gemeld worden en zal de klant moeten instaan voor het transport of een retourkost van €49,- betalen.

Ik ben niet tevreden, wat nu?

Wat jammer om te horen dat je niet tevreden bent van ons. Wij streven ernaar om een zo goed mogelijke service en producrten te bieden. Echter is er steeds een mogelijkheid dat iets niet naar wens is. Wij horen graag wat er mis ging en zetten dit dan zo spoedig mogelijk recht. Hiervoor kan je best mailen naar klacht@steigerhoutonline.be we doen ons uiterste best om binnen de24u antwoord te geven op uw klacht.